OK, wyszperałem lapki, które przeglądałem jak samemu jakiś czas temu kupowałem sprzęt w podobnym zakresie cenowym. Poniżej podrzucam kilka typów które przeglądałem i które są obecnie dostępne, od razu podrzucam info, które moim zdaniem warto wziąć pod uwagę, a które moim zdaniem nie bardoz są warte swoich cen.
Zacznę od tańszych sprzętów:
1. Samsung R780 - CPU i5 (2.40 GHz, 3 MB cache), RAM 4GB DDR3, dysk 500GB, karta graficzna GF GT 330M 1GB, sprzęt ma 17,3 cala. Można dorwać go za spoooro poniżej 4000zł, i generalnie stosunek ceny do sprzętu na pokładzie jest naprawdę dobry, choć nie mam doświadczenia co do wytrzymałości sprzętu.
2. DELL Vostro 1720 - tutaj nie będę się rozpisywał mocno, gdyż zaznaczę, że nie polecam tego sprzętu akurat. Generalnie w domu mam Vostro i mimo świetnych "bebechów", sprzęt chodzi od nowości powolnie, muli, wiesza się itd. Był kilka razy restartowany co mu nie pomogło, wymiana w sklepie na nowy także nic nie dała ;/ nie wiem o co chodzi, ale mocny sprzęt chodzi gorzej niż niektóre kilkuletnie lapki ;/
Średni przedział:
3. Lenovo ThinkPad R500 - CPU P8700 (2.53 GHz, 3MB cache), 2 GB DDR3, dysk 320GB, słabiutka karta graficzna - HD3650. Średnie parametry przy cenie 5-5,5k zł, także moim zdaniem za drogo jak ten zestaw.
4. Toshiba Qosmio F50-125 - taki multimedialny kombajn trochę, dziwnie wygląda jak dla mnie, ale niektórym może się podobać. Generalnie P8600 (2.4 GHz, 3MB cache), 4GB ramu (ddr2, wolniejsze...) , karta graficzna znośna GF 9700M GTS. Tylko osobiście mam złe doświadczenia z Tosiami, parę ich w najbliższym moim otoczeniiu padło - popaliły się płyty główne, nie wiem czy partia była trefna czy nie, to były modele z serii satelite, ale może to był przypadek.
Górny próg:
5. Soniaki - wspomniane powyżej, korzystam i sobie chwalę, nie są najtańsze, ale póki co się nie zawiodłem, choć są trochę delikatniejsze niż inne, więc jak rzucasz sprzętem